Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna www.duel7.fora.pl
O Duel Masters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Słowniczek pojęć.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna -> O kartach.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArcCha
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:16, 11 Kwi 2008    Temat postu: Słowniczek pojęć.

Oznaczenia cywilizacji:
G - Nature
R - Fire
U - Water
Y - Light
B - Darkness

Rodzaje talii:
Rush - Najszybszy rodzaj talii, składające się z kart w koszcie 1-4 many, aby wykończyć przeciwnika jak najprędzej.

Aggro - Talia również polegająca na szybkim ataku, jednak posiada również droższe stwory, dzięki czemu może wesprzeć się w późniejszych turach.

Control - Talia opierająca się na kontrolowaniu przeciwnika w określonych strefach gry, zwykle jest dość wolna(dlatego przegrywa z Rushem), w większości składa się z kart nie służących do atakowania tarcz przeciwnika, posiada tzw. Finishera.

Mill - Najgrubsze talie(przeciętnie ponad 100 kart), do tego najnudniejsze, ich taktyką jest powstrzymywanie opponenta aż do czasu, kiedy skończą mu się karty w talii i automatycznie przegrywa.

Tiery - klasyfikacja decków pod względem siły w meta grze:
Tier 1 - najlepsze talie w metce, obecnie RUB i BUY Controle.
Tier 2 - talie średnie, np. UB Control.
Tier 3 - badziewia metagry, np. Cuzdalf Combo Deck.

Amount of Shields - przewaga nad przeciwnikiem w ilości posiadanych tarcz.

Bouncing - wracanie stworów z pola bitwy do ręki.

Cookie-cutter(cc) - deck wiodący prym w metagrze, wygrywający prawie wszystkie turnieje. Słabsi gracze kopiują go co do karty, ponieważ też chcą dobrze grać, w wyniku czego metagra się "muli".

Combo - nietypowe zagranie kilku kart.

Crit - potwór.

Deck - talia.

Discard - wyrzucanie kart/karty z ręki na grave (cmentarzysko).

Draw - dobieranie kart z góry talii.

Field Presence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości potworów na polu bitwy.

Finisher - karta, której używamy do bezpiecznego zniszczenia tarcz przeciwnika (blokuje Shield Triggery/kontrę wroga), niekoniecznie stwór. Przykłady: Cryptic Totem, Hydro Hurricane.

Graveyard/Grave - cmentarzysko (tam idą zniszczone stwory, użyte spelle, zdiscardowane karty).

Hand Adventage - przewaga nad przeciwnikiem w posiadaniu kart w ręce.

Mass Removal - masowe niszczenie stworów (np. Burst Shot).

Mana Affluence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości kart w strefie many.

Mana Burn - niszczenie many przeciwnika.

Mana Rush - coś ja rush tylko, że z maną. Chodzi o to, że na początku gry dzięki jakims kartą zdobywamy przeagę w manie.

Mana Acceleration - spore doładownie many w jednej turze(np. Mana Bonanza).

Metagra - aktualne środowisko skutecznych decków i powszechnie używanych kart.

Mono- Mono to talia zbudowana z kart tylko jednej cywilizacji, np Mono Water, Mono Light.

Newbie - nowy w grze.

N00b/Nub/Naps - ktoś, kto nie wie, że nie wie jak się gra, w związku z czym WYDAJE MU SIĘ, iż grać umie.

Opp/Opponent - przeciwnik.

OTK - One Turn Kill - zniszczenie w jednej turze wszystkich tarcz przeciwnika i dobicie go.

pr0 - coś pr0fesjonalnego, rzecz bardzo kólaśna i ogólnie spoko (np. pr0 Shinr0).

Prox - rodzaj zastępstwa (podróbka, wydruk karty) na jakąś ważną kartę, której nie możemy zdobyć oryginalnej.

Removal - pojedyncze niszczenie stworów (np. Terror Pit).

Renervating - odsyłanie kart z cmentarzyska do ręki (np. Corpse Charger).

Scrub - gracz, który nie umie sobie poradzić z silniejszą talią i twierdzi, że gra nią "nie daje funu".

Searching - wyszukiwanie sobie kart z talii.

Shroot - karta uznana przez ogół za słabą (chociaż często nie musi taka być).

Staple - karta uznawana za bardzo dobrą, staple są "ciałem" wielu talii.

Swarm Deck - talia zbudowana wokół jednej rasy, wyróżniamy też Twin Swarm oraz Triple Swarm, oparte odpowiednio na dwóch lub trzech rasach.

Synergia - jest to współpraca kart w odizolowanym układzie. Czyt. bierzemy sobie dwie karty do ręki i one współpracują za sobą. Np. Deklo i Tanza potrzebują do tego innych kart na polu a merfolkowi wystarczy cyber lordzik. Synergię zauważa się od razu a efekty do efektu komba trzeba przeanalizować.

Tech - wprowadzenie przez siebie jakiejś karty do określonego szkieletu decka jako dopełnienie go.

Toolbox (splash) - wrzucenie stosunkowo małej ilości kart innej cywilizacji by wyeliminować jakąś słabość talii lub wzmocnić ją w jakimś aspekcie.

by duelmasters.com.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArcCha dnia Pią 16:00, 11 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna -> O kartach. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin