ArcCha
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:16, 11 Kwi 2008 Temat postu: Słowniczek pojęć. |
|
|
Oznaczenia cywilizacji:
G - Nature
R - Fire
U - Water
Y - Light
B - Darkness
Rodzaje talii:
Rush - Najszybszy rodzaj talii, składające się z kart w koszcie 1-4 many, aby wykończyć przeciwnika jak najprędzej.
Aggro - Talia również polegająca na szybkim ataku, jednak posiada również droższe stwory, dzięki czemu może wesprzeć się w późniejszych turach.
Control - Talia opierająca się na kontrolowaniu przeciwnika w określonych strefach gry, zwykle jest dość wolna(dlatego przegrywa z Rushem), w większości składa się z kart nie służących do atakowania tarcz przeciwnika, posiada tzw. Finishera.
Mill - Najgrubsze talie(przeciętnie ponad 100 kart), do tego najnudniejsze, ich taktyką jest powstrzymywanie opponenta aż do czasu, kiedy skończą mu się karty w talii i automatycznie przegrywa.
Tiery - klasyfikacja decków pod względem siły w meta grze:
Tier 1 - najlepsze talie w metce, obecnie RUB i BUY Controle.
Tier 2 - talie średnie, np. UB Control.
Tier 3 - badziewia metagry, np. Cuzdalf Combo Deck.
Amount of Shields - przewaga nad przeciwnikiem w ilości posiadanych tarcz.
Bouncing - wracanie stworów z pola bitwy do ręki.
Cookie-cutter(cc) - deck wiodący prym w metagrze, wygrywający prawie wszystkie turnieje. Słabsi gracze kopiują go co do karty, ponieważ też chcą dobrze grać, w wyniku czego metagra się "muli".
Combo - nietypowe zagranie kilku kart.
Crit - potwór.
Deck - talia.
Discard - wyrzucanie kart/karty z ręki na grave (cmentarzysko).
Draw - dobieranie kart z góry talii.
Field Presence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości potworów na polu bitwy.
Finisher - karta, której używamy do bezpiecznego zniszczenia tarcz przeciwnika (blokuje Shield Triggery/kontrę wroga), niekoniecznie stwór. Przykłady: Cryptic Totem, Hydro Hurricane.
Graveyard/Grave - cmentarzysko (tam idą zniszczone stwory, użyte spelle, zdiscardowane karty).
Hand Adventage - przewaga nad przeciwnikiem w posiadaniu kart w ręce.
Mass Removal - masowe niszczenie stworów (np. Burst Shot).
Mana Affluence - przewaga nad przeciwnikiem w ilości kart w strefie many.
Mana Burn - niszczenie many przeciwnika.
Mana Rush - coś ja rush tylko, że z maną. Chodzi o to, że na początku gry dzięki jakims kartą zdobywamy przeagę w manie.
Mana Acceleration - spore doładownie many w jednej turze(np. Mana Bonanza).
Metagra - aktualne środowisko skutecznych decków i powszechnie używanych kart.
Mono- Mono to talia zbudowana z kart tylko jednej cywilizacji, np Mono Water, Mono Light.
Newbie - nowy w grze.
N00b/Nub/Naps - ktoś, kto nie wie, że nie wie jak się gra, w związku z czym WYDAJE MU SIĘ, iż grać umie.
Opp/Opponent - przeciwnik.
OTK - One Turn Kill - zniszczenie w jednej turze wszystkich tarcz przeciwnika i dobicie go.
pr0 - coś pr0fesjonalnego, rzecz bardzo kólaśna i ogólnie spoko (np. pr0 Shinr0).
Prox - rodzaj zastępstwa (podróbka, wydruk karty) na jakąś ważną kartę, której nie możemy zdobyć oryginalnej.
Removal - pojedyncze niszczenie stworów (np. Terror Pit).
Renervating - odsyłanie kart z cmentarzyska do ręki (np. Corpse Charger).
Scrub - gracz, który nie umie sobie poradzić z silniejszą talią i twierdzi, że gra nią "nie daje funu".
Searching - wyszukiwanie sobie kart z talii.
Shroot - karta uznana przez ogół za słabą (chociaż często nie musi taka być).
Staple - karta uznawana za bardzo dobrą, staple są "ciałem" wielu talii.
Swarm Deck - talia zbudowana wokół jednej rasy, wyróżniamy też Twin Swarm oraz Triple Swarm, oparte odpowiednio na dwóch lub trzech rasach.
Synergia - jest to współpraca kart w odizolowanym układzie. Czyt. bierzemy sobie dwie karty do ręki i one współpracują za sobą. Np. Deklo i Tanza potrzebują do tego innych kart na polu a merfolkowi wystarczy cyber lordzik. Synergię zauważa się od razu a efekty do efektu komba trzeba przeanalizować.
Tech - wprowadzenie przez siebie jakiejś karty do określonego szkieletu decka jako dopełnienie go.
Toolbox (splash) - wrzucenie stosunkowo małej ilości kart innej cywilizacji by wyeliminować jakąś słabość talii lub wzmocnić ją w jakimś aspekcie.
by duelmasters.com.pl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArcCha dnia Pią 16:00, 11 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|