Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna www.duel7.fora.pl
O Duel Masters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

5 przykazań budowania tali.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna -> Budowanie tali.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArcCha
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:35, 11 Kwi 2008    Temat postu: 5 przykazań budowania tali.

Pięć kroków, które ulepszą twoje zdolności budowania talii
Autor: Nate Heiss
Tekst oryginalny: [link widoczny dla zalogowanych]
Tłumaczenie: Jerzy "Macros" Falkowski
Oryginalny tekst przetłumaczony: [link widoczny dla zalogowanych]

Oto pięć rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swoje umiejętności budowania talii. Poniższe wskazówki pomogą Ci osiągnąć lepsze rezultaty na polu składania talii i ułatwią zrozumienie rzeczy pomocnych przy tej czynności. Pamiętaj jednak, że są to tylko porady, mające uzupełnić umiejętności, które już posiadasz. Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

1) Wiedz, czego chcesz!

Aby ulepszyć swoje talie, musisz wiedzieć, czego chcesz. Wiele osób po prostu przegląda swoje karty, wrzuca te fajne na jeden stos i nazywa to talią. Jednak talia jest równoważna temu, co w nią włożyłeś, a więc w powyższym wypadku - jest stosem kart. Aby złożyć efektywną talię, musisz się na czymś skoncentrować. Zanim zaczniesz jej budowę, zadaj sobie pytanie czy składasz talię do gry towarzyskiej, do testów, do gry turniejowej czy dla samej przyjemności jej składania. Kiedy już uświadomisz sobie swój cel, będziesz musiał się go trzymać podczas procesu budowy talii. W ten sposób każdy element talii będzie odwzorowywał cel, w jakim została ona złożona. Tak, wydawałoby się, niezmienna talia, jaką jest Fires, może wyglądać całkiem różnie w zależności od tego, w jakim celu została złożona.

Myśl przewodnia twojej talii pomoże ci przy dokonywaniu wyborów. Jeżeli konstruujesz swoją talię do typu pierwszego, żeby grać z kolegami, możesz zdecydować się na grę bez Moxów i bez sposobu na zabicie wielu graczy w pierwszej turze. Z tego samego powodu nie zechcesz grać Syphon Soulem w swojej talii turniejowej, dopóki nie będziesz miał naprawdę dobrego powodu.

2) Bądź twórczy!

Dobre talie nie powstają dzięki powielaniu tego samego pomysłu aż do znudzenia. Możesz ulepszyć talie, jeśli podejmiesz ryzyko, by je zmodyfikować. Nie obawiaj się tego. Jeżeli zawodowi gracze nie zmienialiby nic w swoich taliach, to nie mieliby najmniejszych szans na zwycięstwo. Łatwo jest być twórczym, ale bycie pozytywnie twórczym to już trudniejsza sprawa. Każdy może wrzucić Okk'a do Fires'ów i nazwać to twórczym, ale to niekoniecznie musi mieć pozytywny wpływ na jakość talii. Aby być twórczym w sensie pozytywnym, dobrze się zastanów nad kartą, którą chcesz dodać do talii i rozważ, co chcesz nią zastąpić. W tym momencie przekopanie sterty kart i wybieranie tych fajnych może Ci podsunąć wiele interesujących pomysłów.

Bycie kreatywnym nie zawsze oznacza składanie zupełnie nowego rodzaju talii. W zasadzie taka sytuacja zdarza się rzadko. Najlepsze pomysły powstają dzięki przeglądaniu innych talii i analizie ich najsilniejszych stron oraz poprzez wyizolowanie potężnych aspektów tych talii i próbie rozwinięcia ich w innych warunkach. Dzięki temu talie mogą ewoluować. Twórczość była czynnikiem, który zmienił staroświeckiego Sligha w Deadguy Red, który przekształcił się w Pup Sligha, potem w Speed Red, aż do obecnego King Red. Podczas gdy siła i jakość Sligha z czasem się zmieniała, to podstawowa zasada strategii tempa zawsze była stała. Kreatywność przemienia się więc w rozwój.

3) Mana, Mana, Mana!

Zaryzykuję stwierdzenie, że co najmniej osiemdziesiąt procent osób składających talie nie umieszcza w nich dostatecznej ilości źródeł many! Jest to naprawdę zaskakująca liczba, jeżeli wziąć pod uwagę ilość artykułów na ten temat. Wiem, że wszyscy próbują "oszukać" na ilości lądów, żeby zmieścić ten ostatni czar, ale na dłuższą metę ma to zły wpływ na każdą talię. Jeżeli nie możesz się przekonać do grania większą ilością lądów, rozejrzyj się za alternatywnymi źródłami many. Elfy i Diamenty mogą podnieść ilość źródeł many w twojej talii, wygładzając jednocześnie krzywą many, w zależności od średniego kosztu czarów w talii. Jeżeli to nie zadziała, użyj kart "uszczuplających" talię oraz dobierających karty, takich jak Brainstorm, Accumulated Knowledge czy wszelkiego rodzaju cantripów (Tsabo's Web, Wall of Blossoms). W większości talii potrzeba od dwudziestu trzech do dwudziestu ośmiu źródeł many/uszczuplaczy.

Innym sposobem poprawienia zasobów many jest użycie non-basic lądów. W extended można wykorzystać potężne dual landy, w typie 2 dostępne są painlandy. Karty w rodzaju Rampant Growth czy Harrow też mogą pomóc, jeżeli pozwala na to krzywa many. Zawsze powinieneś dostosowywać wielkość swoich zasobów many do talii. Jeżeli wybierzesz talię pełną czarów kosztujących sześć many, to odpowiednie może być użycie trzydziestu do trzydziestu pięciu źródeł many. Jeżeli grasz dwudziestoma czterema kartami za jeden mana, to może wystarczyć osiemnaście lądów.

4) Zachowaj prostotę!

Jednym z błędów najczęściej popełnianych przez najbardziej kreatywnych graczy jest "potykanie się" o własne pomysły. Kreatywność jest świetna, ale czasami trzeba oddzielić od siebie różnorodne pomysły po to, by móc ocenić ich właściwości. Wiele talii grzęźnie z powodu nadmiaru sprzecznych strategii wepchniętych w ich serce. Wydajna sześćdziesięciokartowa talia może skutecznie wykonywać tylko jedno lub dwa zadania bez użycia precyzyjnych kart wyszukujących. Składanie talii skupionej tylko na jednej strategii daje te same korzyści, o których mówi wskazówka "Wiedz, czego potrzebujesz" - uzyskujesz strategię lepszej jakości, jeżeli przez cały czas będziesz trzymał się swoich początkowych założeń. Jeżeli zaczniesz prowadzić swoją talię w zbyt wielu kierunkach jednocześnie, uzyskasz czterokolorowy napór/kontrolę, która wygrywa poprzez poison countery. Straszne, nieprawdaż?

Podsumowując, aby zachować prostotę, należy wybrać jeden cel, który będzie widoczny w całej talii. Sligh to prosta talia, gdyż jest w całości oparta na strategii tempa. Fires of Yavimaya jest skuteczna dzięki prostej strategii użycia potężnych kart o stosunkowo niskim koszcie. Biało-niebieska talia jest skuteczna, ponieważ całym jej celem jest mówienie: "Nie, nie możesz tego zrobić." Niektóre z tych talii mają zapasowe czy pomocnicze strategie, ale proporcjonalna część sześćdziesięciokartowej talii, którą zajmują, jest niewielka.

5) Bądź spójny!

Pierwszą oznaką siły w talii, jest jej spójność. Jeżeli twoja talia może robić to samo wielokrotnie, to gdzieś cię to zaprowadzi (przyjmując, że powtarzający się rezultat, nie jest przegraną). Generalnie, talia z prostym projektem i solidną bazą many będzie bardziej spójna niż talia nie posiadająca tych właściwości, więc następujące wskazówki powinny Cię doprowadzić właśnie do spójności:

Podstawowym sposobem na zwiększenie spójności strategii jest użycie większej ilości kart, które dadzą efekt, którego potrzebujesz. Na przykład, jeżeli chcesz wykorzystać spalenia, aby zniszczyć wcześnie zagrane stwory swojego przeciwnika, możesz zwiększyć spójność tej strategii grając czterema Shock'ami, czterema Seal of Fire i czterema Scorching Lava'mi. Może się jednak zdarzyć, że czynienie strategii pobocznych zbyt spójnymi osłabi Twoją główną strategię. Zachowanie równowagi spójności poszczególnych strategii jest jednym z najtrudniejszych elementów składania talii. Zazwyczaj dobre przetestowanie talii może pomóc w rozwiązaniu części dylematów dotyczących spójności. Innym sposobem na zwiększenie spójności talii jest zmniejszenie ilości kolorów, którymi grasz lub wygładzenie krzywej many. Obie te metody ułatwią ci wcześniejsze rzucanie czarów i zapobiegną zapchaniu twojej ręki przez drogie czary.

Te wskazówki to dobry początek, jesli chcesz zrozumieć, dlaczego twoja nowa talia nie działa. Jeżeli ktokolwiek z was ma jakieś pytania związane z poradami przy konstruowaniu talii, niech wyśle mi email'a na [link widoczny dla zalogowanych]. Nie chcę przez to powiedzieć, że powiem wam, jak zbudować talię z przysłanej mi listy, ale mogę dawać wskazówki dotyczące waszych błędów wynikających z braku jednej strategii i spójności. To tak, jak ze starym porzekadłem: "Podaruj człowiekowi rybę, a go nakarmisz. Naucz go je łowić, a już nigdy nie będzie głodny."

Poison counter

By zrozumieć czym są trzeba wiedzieć czym są same countery. Najprościej rzecz biorąc [ja to rozumiem tak] są to "kamyczki" które kładzie się na stworach [kamyczki dlatego , że jako takie są sprzedawane - osobiście używam 1 gr - chodzi o to by były zawsze pod ręką, były małe i było ich dużo]. Najpopularniejsze to counter +1/+1 czy taki który po położeniu go na stwora zwiększa jego statystyki o +1/+1 [przykład: stwór 2/2 z counterkiem +1/+1 na statystyki 3/3]
Natomiast poison counter to troszke inna sprawa. Otóż "kładzież" na graczu. Kiedy będzie on miał na sobie 10 counterków , przegrywa on gre [zostaje zatruty "na śmierć" [ang. poison - trucizna]]

Oto karta posiadająca właśnie możliwość umieszczania na graczu poison counterów

[link widoczny dla zalogowanych]

Z tego co mi wiadomo to jedyna karta z tąumiejętnościa dostępno w najnowszych dodatkach.

by Thrawn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArcCha dnia Pią 20:46, 11 Kwi 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.duel7.fora.pl Strona Główna -> Budowanie tali. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin